Alimente care ajuta digestia

Se estimeaza ca intre 25 si 50% din totalul problemelor digestive pot fi prevenite prin adoptarea unor obiceiuri corecte de a manca, prin schimbarea stilului de viata si prin introducerea in regimul alimentar a unor alimente cu rol protector.

Procesul de digestie incepe in momentul in care hrana patrunde in gura si se incheie cu trimiterea catre colon si intestinul gros a alimentelor nedigerate si a reziduurilor. Intregul proces poate dura intre doua si sase ore, in functie de constitutia si rata metabolica a persoanei. De asemenea, durata procesului de digestie difera, in functie de tipul de aliment consumat, zaharurile simple digerandu-se in cateva minute, alimentele care contin amidon in peste o ora, grasimile in aproximativ patru – sase ore, iar carnea poate dura chiar mai bine de sase ore.

Asa cum unele alimente sunt de evitat deoarece ingreuneaza procesul digestiv, fiind responsabile de aparitia unor neplaceri digestive, altele sunt recomandate tocmai pentru ca faciliteaza digestia, previn aparitia disconfortului abdominal si intestinal si contribuie la starea generala buna a organismului.

Alimentele bogate in fibre

O dieta bogata in fibre este esentiala pentru buna functionare a intregului sistem digestiv. Mai mult decat atat, fibrele ne dau energie si indeparteaza senzatia de oboseala, pe durata intregii zile. Potrivit specialistilor, este recomandat ca fibrele sa fie introduse treptat in alimentatie, iar pentru a beneficia din plin de efectul lor protector, fiecare portie de alimente bogate in fibre trebuie insotita de o cantitate suficienta de apa.

Cerealele integrale, legumele si fructele proaspete, nucile – acestea reprezinta cele mai bune optiuni pentru o digestie usoara.

Alimentele fermentate

Alimentele fermentate ajuta digestia deoarece, pe de o parte, sunt pre-digerate (intr-o oarecare masura), iar pe de alta parte, contin bacterii „bune” care ajuta la digestia carbohidratilor, a grasimilor si proteinelor, inlesnind sarcina sistemului digestiv.

Din aceasta categorie, cele mai apreciate sunt iaurturile – cunoscute pentru efectul benefic asupra sistemului digestiv si a sistemului imunitar. Mai pot fi consumate branzeturile invechite, cum sunt branza elvetiana, branza cheddar, care, de cele mai multe ori, sunt mult mai bine tolerate decat laptele.

Condimentele

Condimentele cresc cantitatea de saliva secretata, care constituie primul pas in procesul de digestie. De asemenea, condimentele sporesc secretia de bila, ceea ce ajuta la buna metabolizare a grasimilor.

Cele mai bune condimente pentru digestie sunt: coriandrul, usturoiul, scortisoara, cuisoarele, paprika, piperul cayenne si piperul negru.

Ierburile aromatice

Adesea intrebuintate pentru a da o savoare aparte alimentelor, ierburile aromatice contribuie semnificativ la combaterea toxinelor din mediu, care patrund in organism. Ele actioneaza ca detoxifiant si laxativ natural, facilitand digestia si epurand intregul organism.

In functie de preferintele noastre, se recomanda sa asezonam mancarurile cu menta, ghimbir, fenicul, coriandru – pentru a numi doar cateva dintre ierburile aromatice, cu efect protector asupra sistemului digestiv.

Grasimile esentiale

Uleiul de masline si cel de seminte de in stimuleaza digestia si fac adevarate minuni in combaterea disconfortului abdominal. Cele doua uleiuri asigura organismului necesarul de acizi grasi monosaturati si de antioxidanti.

O singura lingurita de ulei de masline sau de seminte de in calmeaza problemele digestive si determina sistemul digestiv sa functioneze corect.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *